Parowóz serii Ty51

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
150
135 20 0 (15) 0 20  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Ty51

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka -
2 Seria tendra 27D51
3 Układ osi 1-5-0
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 80
5 Średnice cylindrów [mm] 2 x 630
6 Skok tłoków [mm] 700
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 16
8 Powierzchnia rusztu [m2] 6,30
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 3,048x2,063
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 23,86
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 51/2
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 5 000
13 Liczba płomieniówek [szt] 171
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 123,50
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 143/4
16 Liczba płomienic [szt] 45
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 94,60
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 241,96
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 35/3,5
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 85,61
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 9,6
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 4,20
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 25 000
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 33 000
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 27
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 20,5
27 Średnica kół napędnych [mm] 1 450
28 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

850
-
29 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 100 320
30 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

12 700
14 650
14 520
15 900
17 250
17 600
31 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

14 800
17 650
17 120
19 500
20 250
20 600
32 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 109 920
33 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 95 120
34 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

131 790
188 890
35 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 8,20
36 Typ hamulca Westinghouse,
Knorr
37 Rok budowy 1953-1957

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową
**) R oznacza parowóz znormalizowany kolei niemieckich


Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych ładownych

dla węgla o gorszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 5 500 kcal/kg lub mniej

v 10 20 30 40 50 60 70 80
Fe 21 070 19 250 17 360 14 450 11 650 9 150 6 810 4 750
Ne 780 1 425 1 935 2 140 2 160 2 030 1 765 1 405
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,6
0 - - - - - 2 400 1 620 1 030
1 - - - - 2 600 1 870 1 270 810
2 - - - - 2 080 1 510 1 030 660
3 - - - 2 300 1 730 1 250 860 550
4 - - 2 500 1 950 1 470 1 070 730 460
5 - - 2 150 1 680 1 270 930 630 390
6 2 550 2 200 1 880 1 470 1 110 810 550 335
7 2 250 1 950 1 670 1 300 980 715 485 290
8 2 000 1 730 1 480 1 170 885 640 425 250
10 1 620 1 420 1 220 960 725 520 345 195
14 1 160 1 020 880 685 510 360 220 105
20 790 690 595 460 330 225 120 -
25 610 530 465 345 240 150 - -

Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych próżnych

dla węgla o gorszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 5 500 kcal/kg lub mniej

v 10 20 30 40 50 60 70 80
Fe 21 070 19 250 17 360 14 450 11 650 9 150 6 810 4 750
Ne 780 1 425 1 935 2 140 2 160 2 030 1 765 1 405
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,6
0 - - - - 2 120 1 440 950 595
1 - - - 2 500 1 760 1 220 800 500
2 - - - 2 100 1 500 1 050 700 435
3 - - 2 420 1 800 1 300 920 610 380
4 - - 2 100 1 570 1 140 810 535 330
5 - 2 270 1 840 1 390 1 010 720 475 290
6 2 420 2 000 1 640 1 240 910 650 425 255
7 2 130 1 780 1 460 1 120 820 580 380 220
8 1 910 1 600 1 330 1 000 745 525 345 195
10 1 560 1 330 1 100 850 625 440 280 155
14 1 140 975 820 630 460 320 190 -
20 775 670 565 430 305 200 105 -
25 600 515 435 325 225 140 - -

Wykres wartości oporów jazdy w zależności od szybkości jazdy

Wp-opory jazdy,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykres wartości sił pociągowych w zależności od szybkości i napełnień

Fn-siła pociągowa przyczepna,
n-liczba obrotów kół napędnych na sekundę,
E-napełnienie cylindra w dziesiątych częściach,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykresy zależności obciążenia od szybkości i wzniesienia

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej
wagony ładowne

wagony próżne