Parowóz serii Ty45

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
150
135 25 0 (15) 0 25  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Ty45

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka -
2 Seria tendra 30D43
32D47
3 Układ osi 1-5-0
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 75
5 Średnice cylindrów [mm] 2 x 630
6 Skok tłoków [mm] 700
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 16
8 Powierzchnia rusztu [m2] 4,55
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,810x1,620
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 17,00
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 51/2,5
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 5 100
13 Liczba płomieniówek [szt] 130
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 95,7
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 143/4
16 Liczba płomienic [szt] 40
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 86,16
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 196,85
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 35/3,5
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 81,10
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 7,5
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 3,70
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 22 000
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 30 000
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 30
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 10
27 Średnica kół napędnych [mm] 1 450
28 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

860
-
29 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 90 000
30 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

10 400
14 000
13 800
12 400
14 000
14 000
31 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

12 500
17 000
17 000
17 000
17 000
17 000
32 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 97 500
33 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 85 000
34 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

111 600
163 100
35 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 7,30
36 Typ hamulca Westinghouse,
Knorr
37 Rok budowy 1946-1951

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową
**) R oznacza parowóz znormalizowany kolei niemieckich


Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych ładownych

a) dla węgla o gorszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 5 500 kcal/kg lub mniej

v 10 20 30 40 50 60 70 75
Fe 18 440 13 070 9 520 7 220 5 480 4 180 3 020 2 570
Ne 685 980 1 055 1 070 1 015 930 785 715
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,4
0 - - - - 1 610 1 100 720 585
1 - - - 1 760 1 210 840 550 445
2 - - - 1 380 955 665 435 350
3 - - 1 615 1 125 780 545 350 280
4 - 2 000 1 345 940 655 455 290 230
5 - 1 700 1 150 800 555 385 240 185
6 - 1 480 1 000 695 480 330 200 155
7 2 000 1 300 875 610 420 280 170 125
8 1 760 1 160 775 540 370 245 140 -
10 1 430 950 630 430 290 185 - -
14 1 030 680 435 295 185 110 - -
20 710 455 280 175 - - - -
25 535 330 195 110 - - - -

b) dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 10 20 30 40 50 60 70 75
Fe 18 440 15 470 11 020 8 620 6 980 5 780 4 820 4 470
Ne 685 1 145 1 225 1 275 1 295 1 285 1 250 1 240
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,4
0 - - - - - 1 520 1 150 1 000
1 - - - - 1 550 1 170 895 785
2 - - - 1 660 1 230 940 725 650
3 - - - 1 350 1 015 780 600 540
4 - - 1 570 1 140 855 660 510 465
5 - 2 050 1345 975 735 565 435 390
6 - 1 770 1 170 850 640 490 380 335
7 2 000 1 560 1 030 750 560 430 330 295
8 1 760 1 400 915 665 500 380 290 255
10 1 430 1 140 745 540 400 305 210 185
14 1 030 825 530 375 270 200 140 120
20 710 560 345 235 160 110 - -
25 535 420 250 160 100 - - -

Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych próżnych

a) dla węgla o gorszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 5 500 kcal/kg lub mniej

v 10 20 30 40 50 60 70 75
Fe 18 440 13 070 9 520 7 220 5 480 4 180 3 020 2 570
Ne 685 980 1 055 1 070 1 015 930 785 715
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,4
0 - - - 1 540 1 000 660 420 340
1 - - 1 910 1 240 840 545 350 280
2 - - 1 560 1 030 685 460 295 235
3 - 2 090 1 310 875 585 395 250 195
4 - 1 770 1 125 755 510 340 210 165
5 - 1 530 980 660 445 300 180 140
6 2 130 1 350 865 585 390 260 155 115
7 1 900 1 200 770 520 350 230 135 -
8 1 680 1 080 695 465 310 200 115 -
10 1 390 890 570 380 250 155 - -
14 1 000 645 405 265 165 - - -
20 695 435 265 160 - - - -
25 525 320 185 105 - - - -

b) dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 10 20 30 40 50 60 70 75
Fe 18 440 15 470 11 020 8 620 6 980 5 780 4 820 4 470
Ne 685 1 145 1 225 1 275 1 295 1 285 1 250 1 240
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,4
0 - - - - 1 270 910 670 590
1 - - - 1 480 1 050 765 565 500
2 - - - 1 240 885 655 490 430
3 - - 1 530 1 060 765 565 425 375
4 - 2 000 1 310 920 670 495 370 330
5 - 1 830 1 150 805 590 440 330 290
6 - 1 610 1 015 715 520 390 295 260
7 1 900 1 430 910 640 470 350 260 230
8 1 680 1 290 825 575 420 315 230 205
10 1 390 1 070 675 475 345 255 185 160
14 1 000 785 490 340 245 175 120 -
20 695 540 325 220 150 100 - -
25 525 405 240 150 95 - - -

Wykres wartości oporów jazdy w zależności od szybkości jazdy

Wp-opory jazdy,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykres wartości sił pociągowych w zależności od szybkości i napełnień

Fn-siła pociągowa przyczepna,
n-liczba obrotów kół napędnych na sekundę,
E-napełnienie cylindra w dziesiątych częściach,
v-szybkość jazdy parowozu