Parowóz serii Ty2

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
150
125 25 0 (15) 0 25  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Ty2

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka R52**
2 Seria tendra 30D43
30D42
3 Układ osi 1-5-0
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 80
5 Średnice cylindrów [mm] 2 x 600
6 Skok tłoków [mm] 660
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 16
8 Powierzchnia rusztu [m2] 3,90
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,54x1,53
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 15,90
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 54/2,5
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 5 200
13 Liczba płomieniówek [szt] 113
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 90,40
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 133/4
16 Liczba płomienic [szt] 35
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 71,30
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 177,60
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 35/3,5
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 63,70
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 7,75
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 2,99
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 18 420
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 25 990
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 30
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 10/8
27 Średnica kół napędnych [mm] 1 400
28 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

850
-
29 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 78 350/77 550
30 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

7 370/7 160
12 180/12 000
12 365/12 240
12 665/12 540
10 490/10 370
12 665/12 540
31 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

9 200/9 000
15 200/15 000
15 200/15 100
15 500/15 400
15 500/15 400
15 500/15 400
32 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 81 600/85 300
33 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 76 900/76 300
34 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

99 150/98 350
146 900/146 100
35 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 6,29/6,26
36 Typ hamulca Knorr
37 Rok budowy 1942-1944

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową
**) R oznacza parowóz znormalizowany kolei niemieckich


Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych ładownych

a) dla węgla o gorszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 5 500 kcal/kg lub mniej

v 10 20 30 40 50 60 70 80
Fe 15 750 13 800 11 000 8 600 6 500 4 600 3 300 2 130
Ne 645 1 030 1 220 1 270 1 200 1 020 860 630
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,6
0 - - - - 1 900 1 200 790 465
1 - - - 2 100 1 440 930 610 355
2 - - 2 350 1 660 1 150 740 485 278
3 - - 1 900 1 360 950 615 420 220
4 - 2 100 1 600 1 150 800 515 367 180
5 - 1 800 1 370 980 690 440 330 -
6 - 1 580 1 180 860 600 380 300 -
7 - 1 380 1 030 758 535 330 270 -
8 - 1 250 940 650 475 300 246 -
10 - 1 000 760 500 380 230 210 -
14 - 730 540 380 250 140 165 -
20 - 500 360 250 150 - - -
25 - 370 265 180 - - - -

b) dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 10 20 30 40 50 60 70 80
Fe 15 750 14 600 12 000 9 600 7 600 5 800 4 300 3 280
Ne 645 1 080 1 330 1 420 1 400 1 300 1 110 975
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,6
0 - - - - 2 230 1 515 1 020 710
1 - - - 2 340 1 680 1 170 800 560
2 - - - 1 850 1 345 940 645 455
3 - - 2 050 1 525 1 110 785 535 375
4 - 2 250 1 710 1 300 945 660 450 315
5 - 1 925 1 480 1 100 810 570 385 265
6 - 1 620 1 285 965 710 500 335 225
7 - 1 460 1 125 840 615 430 285 185
8 - 1 300 1 010 755 550 380 250 160
10 - 1 075 830 620 455 310 200 125
14 - 775 595 440 315 205 120 -
20 - 525 400 290 200 120 - -
25 - 400 300 210 135 - - -

Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych próżnych

a) dla węgla o gorszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 5 500 kcal/kg lub mniej

v 10 20 30 40 50 60 70 80
Fe 15 750 13 800 11 000 8 600 6 500 4 600 3 300 2 130
Ne 645 1 030 1 220 1 270 1 200 1 020 860 630
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,6
0 - - - - 1 200 720 460 270
1 - - - 1 340 900 550 360 200
2 - - 1 600 1 060 720 440 290 160
3 - - 1 270 870 590 370 250 120
4 - 1 500 1 070 730 500 310 220 -
5 - 1 300 920 620 430 270 190 -
6 - 1 140 790 550 370 230 - -
7 - 1 000 690 480 325 200 - -
8 - 900 630 420 300 - - -
10 - 720 510 320 235 - - -
14 - 530 360 240 160 - - -
20 - 360 240 160 - - - -
25 - 270 180 - - - - -

b) dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 10 20 30 40 50 60 70 80
Fe 15 750 14 600 12 000 9 600 7 600 5 800 4 300 3 280
Ne 645 1 080 1 330 1 420 1 400 1 300 1 110 975
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8 4,2 4,6
0 - - - - 1 370 905 605 410
1 - - - 1 645 1 140 760 510 350
2 - - - 1 380 970 655 440 300
3 - - 1 700 1 180 810 570 380 260
4 - - 1 445 1 050 735 500 335 225
5 - 1 725 1 270 910 650 440 295 195
6 - 1 515 1 130 810 580 395 260 170
7 - 1 340 1 000 720 510 345 225 140
8 - 1 200 905 655 465 310 200 125
10 - 1 000 760 550 395 260 165 100
14 - 735 555 400 280 180 105 -
20 - 505 380 270 180 105 - -
25 - 390 285 200 125 - - -

Tabele obciążeń
dla wagonów 2 i 3-osiowych osobowych

v 10 20 30 40 50 60 70 80
Fe 15 750 14 600 12 000 9 600 7 600 5 800 4 300 3 280
Ne 645 1 080 1 330 1 420 1 400 1 300 1 110 975
i %o \ w - 1,86 2,21 2,56 3,03 3,50 4,09 4,68
0 - - - - - 1 660 1 050 700
1 - - - - 1 850 1 250 820 560
2 - - - 2 000 1 400 1 000 660 450
3 - - 2 200 1 600 1 200 830 540 370
4 - - 1 840 1 400 1 000 700 460 310
5 - 2 000 1 600 1 200 860 590 400 270
6 - 1 750 1 360 1 000 750 520 340 230
7 - 1 500 1 200 900 650 450 300 190
8 - 1 340 1 040 780 570 410 270 -
10 - 1 080 850 600 450 320 200 -
14 - 790 610 450 330 215 - -
20 - 540 410 300 200 - - -
25 - 400 300 215 - - - -

Tabele obciążeń
dla wagonów 4osiowych osobowych

v 10 20 30 40 50 60 70 80
Fe 15 750 14 600 12 000 9 600 7 600 5 800 4 300 3 280
Ne 645 1 080 1 330 1 420 1 400 1 300 1 110 975
i %o \ w - 1,86 2,21 2,56 3,03 3,50 4,09 4,68
0 - - - - - 1 800 1 140 770
1 - - - - 2 000 1 370 900 610
2 - - - 2 170 1 500 1 100 720 490
3 - - - 1 740 1 300 910 590 400
4 - - 2 000 1 500 1 080 770 500 340
5 - 2 100 1 700 1 300 930 650 440 300
6 - 1 850 1 460 1 080 810 570 370 250
7 - 1 600 1 300 980 700 490 330 210
8 - 1 400 1 060 850 620 450 230 -
10 - 1 140 920 650 490 350 - -
14 - 840 660 490 360 235 - -
20 - 570 440 320 220 - - -
25 - 430 320 240 - - - -

Wykres wartości oporów jazdy w zależności od szybkości jazdy

Wp-opory jazdy,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykres wartości sił pociągowych w zależności od szybkości i napełnień

Fn-siła pociągowa przyczepna,
n-liczba obrotów kół napędnych na sekundę,
E-napełnienie cylindra w dziesiątych częściach,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykresy zależności obciążenia od szybkości i wzniesienia

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej
wagony towarowe próżne

wagony towarowe próżne