Parowóz serii Tw 1

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
150
25 0 (10) 0 20  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Tw1

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 5710-40
2 Seria tendra 17C1
3 Układ osi 0-5-0
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 60
5 Średnice cylindrów [mm] 2 x 630
6 Skok tłoków [mm] 660
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 12
8 Powierzchnia rusztu [m2] 2,67
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,630 x 1,010
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 14,47
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 51/2,5
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 4700
13 Liczba płomieniówek [szt] 119
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 80,84
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 133/4
16 Liczba płomienic [szt] 26
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 47,96
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 143,27
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 38/4
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 59,80
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 6,10
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 2,40
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 19 700
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 21 500
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 16,5
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 7
27 Średnica kół napędnych [mm] 1400
28 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 70 500
29 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

12 600
12 600
12 600
12 500
12 400
30 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

15 400
15 400
15 300
15 300
15 200
31 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 76 600
32 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 76 600
33 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

92 500
122 100
34 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 6,47
35 Typ hamulca Parowy,
Knorr,
Westinghouse
36 Rok budowy 1911-1924

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową


Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych ładownych

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 10 20 30 40 50 60
Fe 14 300 12 070 8 590 6 530 4 980 3 850
Ne 530 895 955 970 925 855
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8
0 - - - - 1 460 1 000
1 - - - 1 600 1 100 780
2 - - - 1 260 880 625
3 - - 1 470 1 030 725 515
4 - - 1 230 870 610 435
5 - 1 600 1 050 745 525 370
6 - 1 400 920 650 455 335
7 1 530 1 220 810 575 400 285
8 1 360 1 100 720 510 355 250
10 1 100 900 590 415 285 195
14 805 650 420 290 195 130
20 550 440 280 185 115 -
25 380 295 160 85 - -

Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych próżnych

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 10 20 30 40 50 60
Fe 14 300 12 070 8 590 6 530 4 980 3 850
Ne 530 895 955 970 925 855
i %o \ w 1,8 2,2 2,6 3,0 3,4 3,8
0 - - - 1 400 905 604
1 - - - 1 120 750 510
2 - - 1 400 940 635 435
3 - - 1 200 805 545 375
4 - - 1 030 700 475 325
5 - 1 430 900 615 420 290
6 - 1 250 800 545 370 255
7 1 460 1 120 715 490 335 230
8 1 300 1 000 645 440 300 205
10 1 070 835 535 365 245 165
14 785 615 390 265 175 110
20 540 425 265 170 105 -
25 375 285 155 - - -

Wykres wartości oporów jazdy w zależności od szybkości jazdy

Wp-opory jazdy,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykres wartości sił pociągowych w zależności od szybkości i napełnień

Fn-siła pociągowa przyczepna,
n-liczba obrotów kół napędnych na sekundę,
E-napełnienie cylindra w dziesiątych częściach,
v-szybkość jazdy parowozu