Parowóz serii Tp4

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
120
0 (15) (15) 3  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Tp4

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 5525-56
2 Seria tendra 17C1
3 Układ osi 0-4-0
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 55
5 Średnice cylindrów [mm] 2 x 600
6 Skok tłoków [mm] 660
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 14
8 Powierzchnia rusztu [m2] 2,66
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,630 x 1,010
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 13,89
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 51/2,5
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 4 500
13 Liczba płomieniówek [szt] 130
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 84,50
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 133/4
16 Liczba płomienic [szt] 24
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 42,11
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 140,50
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 38/4
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 46,0
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 6,29
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 2,15
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 14 200
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 22 300
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 16,50
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 7
27 Średnica kół napędnych [mm] 1 350
28 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

-
-
29 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 63 610
30 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw

14 400
14 200
13 700
14 400
31 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw

17 500
17 300
17 600
17 500
32 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 69 900
33 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 69 900
34 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

85 610
115 400
35 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 6,33
36 Typ hamulca Knorr,Westinghouse
37 Rok budowy 1917-1922

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową


Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych ładownych

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 10 20 30 40 50
Fe 10 810 8 920 6 900 5 340 4 040
Ne 400 660 765 790 750
i %o \ w 1,8 2,2 3,0 3,4 3,8
0 - - - 1 570 1 065
1 - - - 1 190 820
2 - - 1 335 950 660
3 - - 1 100 780 545
4 - 1 370 920 660 460
5 - 1 160 790 570 400
6 1 300 1 010 695 500 345
7 1 140 885 615 440 300
8 1 010 790 545 390 265
10 820 640 445 315 215
14 585 455 315 220 140
20 395 300 205 135 -
25 295 220 145 85 -

Tabele obciążeń
dla wagonów towarowych próżnych

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 10 20 30 40 50
Fe 10 810 8 920 6 900 5 340 4 040
Ne 400 660 765 790 750
i %o \ w 1,8 2,2 3,0 3,4 3,8
0 - - - 1 135 735
1 - - - 920 605
2 - - 1 130 765 510
3 - - 950 650 435
4 - 1 200 820 565 380
5 - 1 040 715 495 330
6 1 235 910 630 435 295
7 1 090 810 560 390 260
8 970 730 505 350 235
10 795 600 415 290 190
14 570 430 300 205 -
20 385 290 195 125 -
25 290 215 140 - -

Wykres wartości oporów jazdy w zależności od szybkości jazdy

Wp-opory jazdy,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykres wartości sił pociągowych w zależności od szybkości i napełnień

Fn-siła pociągowa przyczepna,
n-liczba obrotów kół napędnych na sekundę,
E-napełnienie cylindra w dziesiątych częściach,
v-szybkość jazdy parowozu