Parowóz serii Tp1

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
?
? ? ? ?  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Tp1

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 550-6
2 Seria tendra 12C1
3 Układ osi 0-4-0
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 45
5 Średnice cylindrów [mm] 2 x 520
6 Skok tłoków [mm] 630
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 12
8 Powierzchnia rusztu [m2] 2,28
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,280 x 1,000
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 10,75
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 51/2,5
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 4 500
13 Liczba płomieniówek [szt] 218
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 141,00
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] -
16 Liczba płomienic [szt] -
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] -
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 151,75
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] -
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] -
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 5,98
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 2,13
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 13 100
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 16 700
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 12
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 7
27 Średnica kół napędnych [mm] 1 250
28 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

-
-
29 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 46 620
30 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw

9 900
9 000
11 150
10 600
31 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw

12 500
11 900
14 700
13 500
32 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 52 600
33 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 52 600
34 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

63 520
88 500
35 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 5,30
36 Typ hamulca parowy
37 Rok budowy 1898-1918

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową