Parowóz serii TKt3

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
120
130 0 (15) (15) 0 130  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii TKt3

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 86
2 Układ osi 1-4-1
3 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 70
4 Średnice cylindrów [mm] 2 x 570
5 Skok tłoków [mm] 660
6 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 14
7 Powierzchnia rusztu [m2] 2,34
8 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,20 x 1,07
9 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 10,00
10 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 44,5/2,5
11 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 4 500
12 Liczba płomieniówek [szt] 110
13 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 61,80
14 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 133/4
15 Liczba płomienic [szt] 26
16 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 45,90
17 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 117,70
18 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 38/4
19 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 47,00
20 Zawartość wody w kotle [m3] *) 5,10
21 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 2,10
22 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 13 700
23 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 17 900
24 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 9,0
25 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 4,0
26 Średnica kół napędnych [mm] 1 400
27 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

850
850
28 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 70 400
29 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

11 900
12 200
12 200
10 900
13 000
12 600
30 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

13 600
14 800
14 900
15 300
15 600
14 300
31 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 88 500
32 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 60 600
33 Całkowity ciężar parowozu stanie służbowym na metr toru [T/m] 6,40
35 Typ hamulca Knorr
36 Rok budowy 1927-1943

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową