Parowóz serii TKr55

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
120
80 0 (15) 0 20  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii TKr55

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka -
2 Układ osi 1-4-0
3 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 70
4 Średnice cylindrów [mm] 2 x 483
5 Skok tłoków [mm] 660
6 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 16
7 Powierzchnia rusztu [m2] 2,03
8 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 1,70 x 1,188
9 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 12,00
10 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 51/2,5
11 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 3 300
12 Liczba płomieniówek [szt] 97
13 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 46,30
14 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 133/4
15 Liczba płomienic [szt] 30
16 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 38,80
17 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 97,10
18 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 55/3,5
19 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 42,00
20 Zawartość wody w kotle [m3] *) 4,82
21 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 1,80
22 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 12 000
23 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 16 600
24 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 10,0
25 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 3,0
26 Średnica kół napędnych [mm] 1 450
27 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

838
-
28 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 69 000
29 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

13 500
15 000
14 500
13 000
13 000
30 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

14 500
18 500
18 000
17 000
17 000
31 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 85 000
32 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 63 000
33 Całkowity ciężar parowozu stanie służbowym na metr toru [T/m] 7,7
35 Typ hamulca Westinghouse
36 Rok budowy 1957

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową