Parowóz serii Pm3

Układ osi
<- Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
?
? ? ? ? ? ?  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Pm3

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 03 10
2 Seria tendra 32D3
3 Układ osi 2-3-1
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 130
5 Średnice cylindrów [mm] 2 x 470
6 Skok tłoków [mm] 660
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 16
8 Powierzchnia rusztu [m2] 3,90
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,542 x 1,532
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 15,90
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 70/3,5
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 6 800
13 Liczba płomieniówek [szt] 85
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 114,5
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 171/4
16 Liczba płomienic [szt] 20
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 69,62
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 200,02
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 30/3
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 71,5
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 9,06
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 3,10
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 20 200
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 26 900
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 32
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 10
27 Średnica kół napędnych [mm] 2 000
28 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

1000
1250
29 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 94 140
30 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

12 700
12 700
14 010
12 890
14 370
15 770
31 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw
- VI zestaw

14 800
14 800
18 400
18 400
18 400
18 400
32 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 103 200
33 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 55 200
34 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

127 640
178 700
35 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 7,50
36 Typ hamulca Knorr
37 Rok budowy 1939-1941

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową