Parowóz serii OKo1

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
150
40 40 0 (15) 0 40 40  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii OKo1

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 780-5
2 Układ osi 1-3-1
3 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 80
4 Średnice cylindrów [mm] 2 x 500
5 Skok tłoków [mm] 630
6 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 14
7 Powierzchnia rusztu [m2] 2,60
8 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,13 x 1,22
9 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 11,44
10 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 51/2,5
11 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 4 150
12 Liczba płomieniówek [szt] 123
13 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 73,60
14 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 133/4
15 Liczba płomienic [szt] 24
16 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 39,11
17 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 124,15
18 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 38/4
19 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 42,2
20 Zawartość wody w kotle [m3] *) 4,42
21 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 1,83
22 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 15 250
23 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 18 550
24 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 9,0
25 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 4,0
26 Średnica kół napędnych [mm] 1 500
27 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

860
860
28 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 67 680
29 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

13 100
15 100
15 100
15 400
14 000
30 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

15 000
17 800
18 200
18 200
15 900
31 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 85 100
32 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 54 200
33 Całkowity ciężar parowozu stanie służbowym na metr toru [T/m] 6,62
35 Typ hamulca Westinghouse
36 Rok budowy 1928-1933

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową


Tabele obciążeń
dla wagonów 2 i 3-osiowych osobowych

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 20 30 40 50 60 70 80 90 100
Fe 8 660 7 400 5 890 4 960 4 100 3 350 2 680 2 240 1 760
Ne 640 823 875 920 910 870 795 748 653
i %o \ w 1,86 2,21 2,56 3,03 3,50 4,09 4,68 5,39 6,00
0 - - - - - - 570 415 295
1 - - - - - - 455 335 235
2 - - - - - 520 370 275 195
3 - - - - - 430 310 230 160
4 - - - - 495 365 265 195 135
5 - - - 555 425 315 225 170 115
6 - - - 485 370 270 195 145 95
7 - - 545 425 325 240 170 125 -
8 - - 480 380 285 210 150 105 -
10 - 525 390 305 230 165 115 - -
14 455 370 270 210 155 110 - - -
20 305 245 170 130 90 - - - -
25 230 180 120 85 - - - - -

Tabele obciążeń
dla wagonów 4-osiowych osobowych

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 20 30 40 50 60 70 80 90 100
Fe 8 660 7 400 5 890 4 960 4 100 3 350 2 680 2 240 1 760
Ne 640 823 875 920 910 870 795 748 653
i %o \ w 1,86 2,21 2,56 3,03 3,50 4,09 4,68 5,39 6,00
0 - - - - - - - 450 315
1 - - - - - - 490 360 250
2 - - - - - - 395 295 205
3 - - - - - 450 330 245 170
4 - - - - - 380 275 205 145
5 - - - - 440 325 235 175 120
6 - - - 495 380 285 200 150 100
7 - - - 435 330 245 175 130 -
8 - - 490 385 295 215 155 110 -
10 - 530 395 310 235 170 120 - -
14 460 375 275 210 155 110 - - -
20 305 245 175 130 90 - - - -
25 230 180 120 85 - - - - -

Wykres wartości oporów jazdy w zależności od szybkości jazdy

Wp-opory jazdy,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykres wartości sił pociągowych w zależności od szybkości i napełnień

Fn-siła pociągowa przyczepna,
n-liczba obrotów kół napędnych na sekundę,
E-napełnienie cylindra w dziesiątych częściach,
v-szybkość jazdy parowozu