Parowóz serii OKl27

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
150
80 0 (15) 0 80  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii OKl27

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 7512-13
2 Układ osi 1-3-1
3 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 80
4 Średnice cylindrów [mm] 2 x 500
5 Skok tłoków [mm] 630
6 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 14
7 Powierzchnia rusztu [m2] 2,60
8 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,13 x 1,22
9 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 11,44
10 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 51/2,5
11 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 4 150
12 Liczba płomieniówek [szt] 123
13 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 73,60
14 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 133/4
15 Liczba płomienic [szt] 24
16 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 39,11
17 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 124,15
18 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 38/4
19 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 42,2
20 Zawartość wody w kotle [m3] *) 4,42
21 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 1,83
22 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 15 250
23 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 18 550
24 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 9,0
25 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 4,0
26 Średnica kół napędnych [mm] 1 500
27 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

860
860
28 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 67 680
29 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

13 100
15 100
15 100
15 400
14 000
30 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

15 000
17 800
18 200
18 200
15 900
31 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 85 100
32 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 54 200
33 Całkowity ciężar parowozu stanie służbowym na metr toru [T/m] 6,62
35 Typ hamulca Westinghouse
36 Rok budowy 1928-1933

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową


Tabele obciążeń
dla wagonów 2 i 3-osiowych osobowych

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 20 30 40 50 60 70 80
Fe 7 810 6 630 5 130 3 890 2 810 1 890 1 280
Ne 578 735 730 720 624 490 380
i %o \ w 1,86 2,21 2,56 3,03 3,50 4,09 4,68
0 - - - - 805 490 275
1 - - - - 610 355 210
2 - - - 740 480 285 170
3 - - - 605 395 235 135
4 - - 735 510 330 195 110
5 - - 625 435 285 165 90
6 - 745 540 380 245 140 -
7 - 655 480 330 215 120 -
8 725 580 425 295 190 105 -
10 590 475 345 235 150 - -
14 415 335 240 160 100 - -
20 280 220 155 100 - - -
25 210 165 110 - - - -

Tabele obciążeń
dla wagonów 4-osiowych osobowych

dla węgla o lepszej wartości opałowej Wu wynoszącej orientacyjnie ok. 6 500 kcal/kg lub więcej

v 20 30 40 50 60 70 80
Fe 7 810 6 630 5 130 3 890 2 810 1 890 1 280
Ne 578 735 730 720 624 490 380
i %o \ w 1,86 2,21 2,56 3,03 3,50 4,09 4,68
0 - - - - - 585 350
1 - - - - 740 455 275
2 - - - - 590 365 220
3 - - - 880 490 305 180
4 - - - 760 410 255 150
5 - - 780 655 335 220 130
6 - - 680 570 310 190 110
7 - 820 600 505 270 165 -
8 - 735 535 455 240 145 -
10 770 600 430 370 195 105 -
14 555 430 310 265 130 - -
20 380 295 205 175 - - -
25 295 220 150 90 - - -

Wykres wartości oporów jazdy w zależności od szybkości jazdy

Wp-opory jazdy,
v-szybkość jazdy parowozu


Wykres wartości sił pociągowych w zależności od szybkości i napełnień

Fn-siła pociągowa przyczepna,
n-liczba obrotów kół napędnych na sekundę,
E-napełnienie cylindra w dziesiątych częściach,
v-szybkość jazdy parowozu