Parowóz serii OKl2

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
150
100 0 (15) 0 100  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii OKl2

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 64
2 Układ osi 1-3-1
3 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 90
4 Średnice cylindrów [mm] 2 x 500
5 Skok tłoków [mm] 660
6 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 14
7 Powierzchnia rusztu [m2] 2,04
8 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 1,90 x 1,07
9 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 8,70
10 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 44,5/2,5
11 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 3 800
12 Liczba płomieniówek [szt] 114
13 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 53,70
14 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 121/4
15 Liczba płomienic [szt] 32
16 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 43,00
17 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 105,40
18 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 30/3
19 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 37,4
20 Zawartość wody w kotle [m3] *) 5,00
21 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 1,55
22 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 12 500
23 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 15 800
24 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 9,0
25 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 3
26 Średnica kół napędnych [mm] 1 500
27 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

850
850
28 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 57 900
29 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

12 500
12 400
11 700
12 700
13 100
30 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

14 400
15 000
12 200
15 300
15 000
31 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 74 700
32 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 45 500
33 Całkowity ciężar parowozu stanie służbowym na metr toru [T/m] 6,04
35 Typ hamulca Knorr
36 Rok budowy 1927-1934

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową