Parowóz serii Ok55

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min. promień
łuku toru
150
40 40 0 (15) 0  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Ok55

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka  
2 Seria tendra 32D2
3 Układ osi 2-3-0
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 100
5 Średnice cylindrów [mm] 2 x 575
6 Skok tłoków [mm] 630
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 13
8 Powierzchnia rusztu [m2] 3,92
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,140 x 1,840
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 13,3
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 54/2,5
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 4 115
13 Liczba płomieniówek [szt] 150
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 96,00
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 143/4,5
16 Liczba płomienic [szt] 30
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 52,00
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 161,30
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 35/3,5
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 43,79
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 6,1
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 2,4
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 18 000
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 22 500
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 31,5
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 10
27 Średnica kół napędnych [mm] 1 750
28 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

1000
-
29 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 69 900
30 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

11 100
11 100
13 340
12 260
13 310
31 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw
- V zestaw

12 500
12 500
17 000
17 700
17 000
32 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 76 000
33 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 51 000
34 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

96 300
140 900
35 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 6,82
36 Typ hamulca Knorr,Westinghouse
37 Rok budowy 1954-1959

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową