Parowóz serii Oi 1

Układ osi
<-Przód - Tył ->
min.promień
łuku toru
120
20 27 (15) 0  
Oś toczna lub oś wózka
Oś napędna
(dowiązana)
Oś silnikowa
(z korbowodem)
50 Przesuwność osi w mm
(10) zwężenie obrzeża w mm

Dane techniczne parowozu serii Oi1

L.p.    
1 Dawna seria niemiecka 37 1
2 Seria tendra 16D1
3 Układ osi 1-3-0
4 Największa dopuszczalna szybkość [km/h] 75
5 Średnice cylindrów [mm] 2x540
6 Skok tłoków [mm] 630
7 Nadciśnienie w kotle [kG/cm2] 12
8 Powierzchnia rusztu [m2] 2,28
9 Wymiary rusztu (dług x szer) [m] 2,28 x 1,00
10 Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej [m2] 11,49
11 Średnica zewn. płomieniówek i grubość ścianek [mm] 44,5/2,5
12 Odległość między ścianami sitowymi [mm] 4 500
13 Liczba płomieniówek [szt] 150
14 Powierzchnia ogrzewalna płomieniówek [m2] 83,60
15 Średnica zewn. płomienic i grubość ścianek [mm] 133/4
16 Liczba płomienic [szt] 21
17 Powierzchnia ogrzewalna płomienic [m2] 36,49
18 Powierzchnia ogrzewalna odparowująca całkowita [m2] 131,58
19 Średnica zewn. rurek przegrzewacza i grubość ścianek [mm] 38/4
20 Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza [m2] 42,0
21 Zawartość wody w kotle [m3] *) 5,44
22 Przestrzeń parowa kotła [m3] *) 1,78
23 Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu [kG] 14 000
24 Ciężar kotła z urządzeniami i osprzętem [kG] 18 000
25 Zawartość wody w skrzyni wodnej [m3] 16
26 Zawartość węgla w skrzyni węglowej [T] 5
27 Średnica kół napędnych [mm] 1 600
28 Średnica kół tocznych:
- z przodu [mm]
- z tyłu [mm]

1000
-
29 Całkowity ciężar parowozu w stanie próżnym [kG] 51 660
30 Obciążenie resorów jednej osi w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw

10 300
12 400
11 200
11 700
31 Nacisk osi na szyny w stanie służbowym [kG]
- I zestaw
- II zestaw
- III zestaw
- IV zestaw

12 500
15 200
14 900
14 950
32 Całkowity ciężar parowozu w stanie służbowym [kG] 57 100
33 Całkowity ciężar przyczepny (napędny) w stanie służbowym [kG] 44 600
34 Ciężar parowozu z tendrem w stanie:
- próżnym [kG]
- służbowym [kG]

73 660
100 100
35 Całkowity ciężar parowozu z tendrem w stanie służbowym na metr toru [T/m] 5,60
36 Typ hamulca Knorr,Westinghouse
37 Rok budowy 1905-1910

*) Przy poziomie wody 150 mm ponad skrzynią ogniową